TÁJÉKOZTATÓ A KORONAVÍRUSSAL KAPCSOLATOS VÁLTOZÁSOKRÓL 08

Bértámogatás igénylésének szabályai 04/29

A MUNKAVÁLLALÓI BÉRTÁMOGATÁS IGÉNYLÉSÉVEL, A KÉRELEM KITÖLTÉSÉVEL KAPCSOLATOS KONKRÉT TUDNIVALÓK

A Támogatással kapcsolatosan közzétették a Támogatási Hirdetményt, amely tartalmazza az igényléssel kapcsolatos feltételeket mind a munkáltató, mind a munkavállaló vonatkozásában. Kérjük, hogy ezt figyelmesen tanulmányozza át!

Az igényléshez az alábbi dokumentumokat szükséges benyújtani:

Közös Kérelem:

  • munkáltató és munkavállaló együttesen tölti ki és írja alá;
  • telephelyenként valamennyi munkavállaló vonatkozásában egyszerre, egyidőben kell benyújtani, mert adott telephely vonatkozásában csak egyszer nyújtható be kérelem. Ez esetben valamennyi munkavállalóra vonatkozó kérelemnek ugyanazon időszakra kell szólnia.

Nyilatkozat személyes adatok felvételéhez című dokumentum kitöltése a munkavállaló részéről

amennyiben összeférhetetlenség fennáll (a megyei bontásban részletezett konkrét döntés-előkészítő vagy döntéshozó személyek és az adott munkavállaló viszonylatában), abban az esetben szükséges kitölteni az összeférhetetlenségi nyilatkozatot

Az igényléshez nem szükséges benyújtani a munkavállalóval létrejött eredeti, és a bértámogatás igénylés alapján létrejött módosítást. A munkaszerződés a Kormányrendelet erejénél fogva a határozathozatal napján a kérelemben foglaltak szerint módosul a támogatás időtartamára a csökkentett munkaidő és az esetleges egyéni fejlesztési idő tekintetében (kivéve, ha a felek már módosítottak a munkaszerződést).

A Közös Kérelem kitöltésével kapcsolatos tudnivalók:

  • a munkáltató és munkavállaló személyes adatainak megadása
  • a számolási táblázat használata, amelynek során az alábbiakra kell figyelni:
    • a kérelem benyújtásának napján hatályos nettó alapbér (fontos, hogy ez a nettó összeg legyen!)
    • a veszélyhelyzet kihirdetésekor érvényes munkaidő, továbbá a kérelem benyújtásakor érvényes munkaidő (ez a két munkaidő akkor tér el, ha a veszélyhelyzet kihirdetése óta a munkaidő már csökkentésre került, ez esetben a számolási táblázat által kalkulált támogatási összeg eltérő lehet, így kérjük, hogy ez esetben feltétlenül konzultáljon velünk!)
    • a támogatás igénybevétele alatt érvényes munkaidő (ez megfelel a csökkentett munkaidőnek)
    • ezt követően a számolási táblázat automatikusan megadja a kieső munkaidőre járó nettó alapbért és a támogatás összegét.

A munkaidő megadásánál nincsen feltüntetve, hogy napi vagy heti munkaidőben kell számolni, lényegében a százalékos arányok a lényegesek. Ugyanakkor az esetleges kerekítési különbségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy heti munkaidőben adja meg a munkaidőt!

  • a számolási táblázatban megadott és kiszámított összegeket kell átvezetni a kérelemre.
  • a támogatás igénylésének kezdő dátuma nem lehet korábbi, mint a kérelem benyújtásának napja, továbbá a támogatás hónapokra szól (így az legkorábban május hónapra igényelhető).

Megjegyzés: továbbra sem egyértelmű a hatóság álláspontja a tekintetben, hogy 50%-os munkaidőcsökkentés esetén kötelező-e az egyéni fejlesztési idő, továbbá ki kell-e pótolni a munkavállaló nettó bérét az eredeti bérre (annak ellenére, hogy a jogszabály egyértelműen úgy rendelkezik, hogy 50%-os csökkentés esetén már nem kell kötelezően egyéni fejlesztési időben megállapodni és nincsen bérkiegészítési kötelezettség sem). A támogatási hirdetmény már az adott jogszabály-helyet hivatkozza meg, így feltételezhető, hogy a jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően fog eljárni a kérelem elbírálásakor és az utólagos ellenőrzéskor is.

A kérelem benyújtásának módja:

Elektronikus úton epapír, ügyfélkapu vagy cégkapu szolgáltatáson keresztül. Erre vonatkozóan részletes tájékoztatás található az erre vonatkozó Tájékoztatóban.

A kérelmet és a csatolmányokat EPAPÍR szolgáltatáson keresztül a cégkapun regisztrált képviselőnek, azaz a cégkapun regisztrált ügyvezetőnek kell leadni (a leadás tehát a cég nevében a cégképviseletre jogosult személy által történik) az alábbiak szerint:

  1. a https://epapir.gov.hu/ linkre kattintani, belépni a cégkapun regisztrált ügyvezető saját ügyfélkapuján keresztül
  2. itt megjelennek a természetes személy személyes adatai, ez alatt található rubrikát be kell jelölni: CÉGKAPUBÓL KÜLDVE SZERETNÉK EPAPÍRT BENYÚJTANI
  3. ki kell tölteni a cég (nem természetes személy) nevét és adószámát
  4. jelölni kell utána (kérjük a sorrendet betartani, egyébként nem biztos, hogy a rendszer technikailag engedi a megfelelő címkéket kiválasztani):

Témacsoport: Kormányhivatali ügyek

Ügytípus: Foglalkoztatási támogatások, közfoglalkoztatás és egyéb állami foglalkoztatási feladatok

Címzett: az adott munkavállalók foglalkoztatása szerint illetékes megyei kormányhivatal (telephely esetén annak fekvése szerinti)

  1. ezt követően tárgy és szöveg beírása (kötelező kitölteni; például Tárgy: munkavállalói bértámogatás, Szöveg: Tisztelt Kormányhivatal! A Csatolmányban találja az XYZ Kft. munkavállalói bértámogatására vonatkozó kérelmét további szíves felhasználásra. Tisztelettel: …… ),
  2. majd a csatolmányok feltöltése,
  3. a pdfcsatolmányok külön sorokban megjelennek, ahol a Hitelesítésre kattintva kell azokat hitelesíteni (csak pdf hitelesíthető, word dokumentum nem) – itt elképzelhető, hogy a hitelesítéshez újra be kell lépni az ügyfélkapun keresztül (de ezt nem mindig kéri a rendszer)
  4. ezt követően kattintani a TOVÁBB A VÉGLEGESÍTÉSHEZ, majd a KÜLDÉSRE kattintani

Jelen tájékoztató levél a rendelkezésre álló jogszabályok és információk, valamint a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat honlapján közzétett formanyomtatványok és tájékoztatók alapján készült. Kérjük, hogy figyelmesen olvassa végig a Támogatási hirdetményt és valamennyi dokumentumot!




Felelősség kizárása
A Taxcontor Kft. hírlevelét a lehető legnagyobb gondossággal készítjük, ugyanakkor tekintetbe kell venni, hogy egy ügylet jogi megítélését számtalan egyedi, specifikus információ és körülmény befolyásolja. Ezért konkrét esetben kérjük, mindig konzultáljon velünk!
A Taxcontor Kft. hírlevelében leírtak a hírlevél jellegéből adódóan csupán általános tájékoztatásul szolgálnak. Így ezen információk nem helyettesítik a szakmai tanácsadást, konzultációt és nem szolgálnak bármely üzleti döntés alapjául.